Alfa Romeo MiTo Imola

Sporťák Alfa Romeo MiTo nově jezdí na LPG

Příjemně malý třídveřový hatchback Alfa Romeo MiTo měl premiéru v polovině minulého roku v Miláně a následně v Londýně. Protože i konstruktéři z Lombardie se snaží jít s dobou, představují nové modely. Před časem to byla verze MultiAir s výkonnějším motorem, nižší spotřebou a nižšími emisemi. Alfa Romeo MiTo Imola jde ještě dál. Přidává pohon na LPG.

Alfa Romeo MiTo Imola Alfa Romeo MiTo Imola Alfa Romeo MiTo Imola

Model je vybaven 1,4l turbomotorem s emisemi na 131 g/km, výkonem 120 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h během 8,8 sekund. Nádrže na LPG o objemu 39 litrů jsou umístěny v prostoru rezervy. Celkový dojezd novinky je rekordních 1200 km. Auto se v Itálii bude prodávat od €13 900 díky příjemné dotaci €4500 od státu.

Sergio Marchionne

Fiat lační po akvizicích, dostane se do první ligy?

Monopolizace automobilového trhu postupuje už desítky let nezadržitelným tempem. Zatímco se během posledních měsíců přetahují Volkswagen s Toyotou o pozici největšího globálního hráče, italský Fiat se hlasitě snaží prodrat do první ligy. Spolupráce Fiatu s Chryslerem už je pevně narýsovaná, odkoupení americké automobilky italským trpaslíkem se blíží mílovými kroky. Kromě toho má Fiat zájem také o Opel, až dosud patřící pod krachující General Motors (s nimi Fiat spolupracoval do roku 2005), o čemž tvrdě vyjednává i s německou vládou. Pokud by se obě akvizice povedly, mohl by se Fiat stát světovou dvojkou s roční produkcí pěti až sedmi milionů automobilů (minulý rok prodal celý Fiat poze 2,15 mil.). Ale to není zdaleka všechno. Současný šéf Fiatu Sergio Marchionne má skutečně velkolepé plány. „To čeho jsme dnes svědky nemá obdoby,“ řekl magazínu The Economist. „Než s tímhle vším skončíme, řekněme během následujících 24 měsíců, tak co se týká velkých světových výrobců, zbude jeden americký dům, jeden velký německý, jeden japonsko-francouzský, jeden japonský a jeden v Číně, a možná ještě jeden evropský hráč,“ nastiňuje budoucnost automobilového průmyslu. ČÍST DÁL…

Luca de Meo a Sergio Marchionne Fiat 500

Fiat a BMW budou spolupracovat v rámci značek Alfa Romeno a Mini

Z Frankfurtu a italského Balocca přicházejí zprávy o možné spolupráci automobilek BMW a Fiat. Hovoří se o tom, že německý výrobce luxusních vozů by mohl Italům pomoci uvést v USA značku Alfa Romeo. Současně prý automobilky jednají o vzájemné výměně komponent pro vozy Mini a Alfa Romeo kvůli ušetření nákladů. Obě automobilky, BMW i Fiat, údajně dokonce samostatně jednaly s Daimlerem o možné společné výrobě malých automobilů v rámci značky Mercedes-Benz, protože právě malé automobily s nízkou spotřebou jsou se stoupajícími cenami pohonných hmot stále více v oblibě. Žádné konkrétní výsledky těchto jednání se ale zatím neobjevily. Co se týká možné spolupráce Fiatu a BMW, jde o to, že nová generace vozů Mini by mohla mít některé společné komponenty s chystaným modelem Alfa Romeo MiTo. Spolupráce v oblasti motorů je však nepravděpodobná, protože BMW do svých Mini dává malé benzinové motory vyvinuté ve spolupráci s Peugeotem (stejné jako pro model Peugeot 207). Mezi hlavními cílovými trhy Fiatu pro příští léta jsou Brazílie a Latinská Amerika.

Alfa Romeo Mi.To

Alfa Romeo jde na nové trhy, buduje globální značku

Italská automobilka Alfa Romeo, vlastněná koncernem Fiat, se chystá na velkou ofenzívu. Nový šéf Luca de Meo chce z Alfa Romeo vybudovat globální značku a expandovat na nové trhy – především USA, Čínu a Japonsko. Letos v létě uvede model Alfa Romeo Mi.To, nový malý levný automobil. V roce 2010 se pak má objevit první Alfa Romeo SUV (prozatím přezdívaný „CX-over“). Přestože nový šéf v rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport řekl, že Alfa Romeo nikdy nebude synonymem ekologie, dodal, že všechny nové modely se budou soustředit mimo jiné také na snižování spotřeby a větší přívětivost k životnímu prostředí. Od roku 2009 budou například nové modely obsahovat start-stop systém. Otřel se také o téma hybridů, když řekl, že všechny aktivity v této oblasti jsou pod taktovkou Fiatu, a že se na této oblasti také pracuje. Takový malý hybridní sporťáček Alfa Romeo by jistě nebyl k zahození.

Alfa Romeo Kamal Alfa Romeo Kamal Alfa Romeo Kamal
Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior

Italská automobilka Alfa Romeo představila nový model Junior. Nejedná se sice ani o elektromobil nebo hybridní automobil, ale jde o malé, živé sportovní auto vybavené například i 1,3 l benzinovým motorem, který se – pokud se s ním správně zachází – může vyznačovat příjemně nízkou spotřebou.