Toyota Prius (2005)

Modelu Toyota Prius se prodalo více než všech ostatních hybridních automobilů dohromady. Prius byl prvním sériově vyráběným hybridním vozidlem, díky čemuž si získal také značnou publicitu. Poprvé se Toyota Prius objevila již v roce 1997 na japonském trhu, v roce 2003 přišla druhá generace modelu Prius, která sbírala jedno ocenění za druhým. Automobil je při rozjíždění velmi tichý, hlučnost se začne projevovat až při vyšších rychlostech. Velice nízká spotřeba a minimální emise dělají automobilce Toyota vynikající reklamu.

Automobilka: Toyota
Typ: čtyřdveřový hatchback
Pohon: hybridní
Převodovka: automatická
Počet míst: 5
Objem nádrže (l): 45
Spotřeba (l/100 km): 3,92/4,61
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 sekund
Výkon: 110 koní
Dojezd: 1040 km
Dostupnost v ČR: ano
Cena: od 810 000 Kč

4 Comments on “Toyota Prius (2005)”

  1. Ja jezdim Priusem par tydnu
    Ja jezdim Priusem par tydnu a mam vetsinou spotrebu kolem 4.6 l. Spotreba pod 4 se mi zda nerealna – clovek by musel jezdit pomalu (na baterii) a rychle (dobit baterii) a pomalu a rychle, a porad dokola… coz asi neni zrovna mozne. Kazdopadne zalezi na stylu jizdy. Moje zena vykazuje spotrebu kolem 4.9 L, zatimco ja dokazu jet se spotrebou kolem 4.3 L (ale ne vzdy). Prius jede dobre pri zacpach ve mestech (na baterii) a pri rychlostech kolem 90 km/h (spotreba kolem 3.6 L). Prius nechce jezdit na baterii pri studenem motoru. Normalne dokazu jet na baterii pri rychlosti kolem 50 km/h, ale pri studenem motoru je to jenom kolem 20 km/h.

    1. Ahoj :o)
      K dosáhnutí

      Ahoj :o)
      K dosáhnutí spotřeby pod 4 l by, podle mého názoru, bylo třeba témeř „ekomaratonského“ stylu jízdy. Pokud je auto správně udržované (třeba tlak v pneu hraje významnou roli), měla by spotřeba být pod těch 5 l. Těch faktorů je ovšem mnoho. Pokud například jezdíte hodně po dálnici a mimo město, výhody hybridu se bohužel mažou, a tak se z Priusu stává obyčejný vůz, který je kvůli hybridnímu pohonu navíc težší.
      Velice si ceníme Vaší reakce. Většinou čerpáme z oficiálních informací a testů, kde nejsou nikdy simulovány reálné podmínky.

Napsat komentář