Aliance Renault-Nissan si dala za cíl prodat 1,5 miliónu elektromobilů

automobilka zveřejnila své záměry pro následujících šest let. Společnost má ambice prodat společně se svým největším spoluhráčem, japonskou automobilkou Nissan, celkem 1,5 miliónů elektricky poháněných automobilů, a to do konce roku .   

Strategický plán s názvem „Drive the Change“ naznačuje budoucí úsilí společnosti, které má vést ke zvýšení výrobních kapacit elektrických a nízkoemisních automobilů, vybavených novou generací úsporných motorů.

Tato strategie potvrzuje záměr Renaultu uvést v letošním roce na trh tři nové modely elektrických vozů. Bude se jednat o modely , , Twizy a v roce následujícím rozšíří jejich řady ještě model .

Pro období ohraničené roky 2014 až 2016 se počítá s uvedením čtyř nových elektromobilů konstruovaných společnými silami s obchodními partnery Renaultu.

Renault se zatím logicky rozhodl neopouštět vývoj konvenčních motorů a plánuje jejich radikální inovaci se zaměřením na snižování škodlivých . Podle zpracované vize by se měly emise CO2 u benzínových motorů malých a středně velkých automobilů snížit asi o 30 %, což by odpovídalo asi 40 g/km CO2.

Francouzská společnost také plánuje představit i efektivnější a „čistší“ . Záměr společnosti směřuje k tomu, aby v roce 2013 průměrné emise napříč celým vozovým parkem Renaultu nepřekročily hranici 120 g/km, v porovnání s dnešními 137 g/km.

, prezident a generální ředitel Renaultu, řekl: „Tento strategický plán by mohl vyústit v zásadní reorganizaci společnosti tak, aby byl Renault schopen fungovat v souladu s energetickými a výzvami 21. století.“

8 Comments on “Aliance Renault-Nissan si dala za cíl prodat 1,5 miliónu elektromobilů”

Napsat komentář